Antagningspoäng för Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet
Programkod: SU-43350HT2020
Antagningspoäng för HT2020
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.06 | 18.99 | 1.05 | 0.00 | 4.00 |
Urval 2 | 18.75 | 17.70 | 1.00 | 0.00 | 3.50 |
Höstterminen år 2020 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.06 i urvalsgrupp BI, 18.99 i urvalsgrupp BII och 1.05 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 4.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2020
Totalt antal sökande
1166
Antagna urval 1
84
Antagna urval 2
77
Under HT2020 sökte 1166 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet varav 170 i första hand. Totalt antogs 84 personer i det första urvalet varav 22 var män och 62 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 77 personer varav 15 var män och 62 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 23% män och 77% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2019
Antagningspoäng för HT2019
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.13 | 19.05 | 1.05 | 0.00 | 3.50 |
Urval 2 | 18.44 | 17.97 | 1.00 | 0.00 | 3.50 |
Höstterminen år 2019 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.13 i urvalsgrupp BI, 19.05 i urvalsgrupp BII och 1.05 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 3.50 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2019
Totalt antal sökande
1108
Antagna urval 1
84
Antagna urval 2
77
Under HT2019 sökte 1108 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet varav 173 i första hand. Totalt antogs 84 personer i det första urvalet varav 27 var män och 57 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 77 personer varav 26 var män och 51 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 33% män och 67% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2018
Antagningspoäng för HT2018
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.17 | 19.10 | 1.10 | 0.00 | 4.00 |
Urval 2 | 18.43 | 19.35 | 1.05 | 0.00 | 4.00 |
Höstterminen år 2018 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.17 i urvalsgrupp BI, 19.10 i urvalsgrupp BII och 1.10 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 4.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2018
Totalt antal sökande
1382
Antagna urval 1
86
Antagna urval 2
78
Under HT2018 sökte 1382 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet varav 236 i första hand. Totalt antogs 86 personer i det första urvalet varav 32 var män och 52 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 78 personer varav 29 var män och 48 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 37% män och 61% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2017
Antagningspoäng för HT2017
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.30 | 18.65 | 1.15 | 4.00 | |
Urval 2 | 19.00 | 18.25 | 1.10 | 4.00 |
För höstterminen år 2017 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.30 i urvalsgrupp BI, 18.65 i urvalsgrupp BII och 1.15 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 4.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2017
Totalt antal sökande
1513
Antagna urval 1
86
Antagna urval 2
78
Under HT2017 sökte 1513 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet varav 271 i första hand. Totalt antogs 86 personer i det första urvalet varav 25 var män och 60 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 78 personer varav 20 var män och 57 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 27% män och 71% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2016
Antagningspoäng för HT2016
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.80 | 19.52 | 1.20 | 3.00 | |
Urval 2 | 19.20 | 18.68 | 1.20 |
För höstterminen år 2016 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.80 i urvalsgrupp BI, 19.52 i urvalsgrupp BII och 1.20 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 3.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2016
Totalt antal sökande
1586
Antagna urval 1
80
Antagna urval 2
75
Under HT2016 sökte 1586 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet varav 300 i första hand. Totalt antogs 80 personer i det första urvalet varav 25 var män och 55 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 75 personer varav 24 var män och 51 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 32% män och 68% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2015
Antagningspoäng för HT2015
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.80 | 19.79 | 1.20 | 4.00 | |
Urval 2 | 19.30 | 18.95 | 1.15 | 4.00 |
För höstterminen år 2015 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.80 i urvalsgrupp BI, 19.79 i urvalsgrupp BII och 1.20 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 4.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2015
Totalt antal sökande
1656
Antagna urval 1
84
Antagna urval 2
77
Under HT2015 sökte 1656 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet varav 288 i första hand. Totalt antogs 84 personer i det första urvalet varav 26 var män och 55 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 77 personer varav 23 var män och 51 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 30% män och 66% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2014
Antagningspoäng för HT2014
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.80 | 18.90 | 1.20 | 4.00 | |
Urval 2 | 19.10 | 18.42 | 1.15 | 4.00 |
För höstterminen år 2014 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.80 i urvalsgrupp BI, 18.90 i urvalsgrupp BII och 1.20 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 4.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2014
Totalt antal sökande
1640
Antagna urval 1
90
Antagna urval 2
85
Under HT2014 sökte 1640 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet varav 338 i första hand. Totalt antogs 90 personer i det första urvalet varav 29 var män och 60 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 85 personer varav 32 var män och 52 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 35% män och 64% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng Stockholms universitetAndra utbildningar i Stockholm